FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum Forum RPG Strona Główna
»
Dyskusje
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
SkerboL
Wysłany: Wto 22:20, 14 Lis 2006 Temat postu:
AlbaN napisał:
Inny podział zbroi - hełmy (czepiec kolczy, hełm) nie podlegają modyfikatorom. Zbroja kolcza: Korpus -5 % do Zr, Nagolennice Kolcze -3% do Zr, Naramienniki Kolcze -2% do Zr w sumie jest to (zbroja pełna kolcza) -10% jak w zasadach. Kolczuga (korpus i nogi) powoduje ujemny modyfikator -8 do Zr.
Albo Korpus -4% ramiona -3% i nogi -3% zrecznosci =-10%
Ogólnie zasady dot. pancerza mi się podobają, wprowadza to nieco więcej komplikacji, ale za to jest bliższe realizmowi. Możemy spokojnie je stosować.
AlbaN napisał:
Jak jest w zasadach - to PEŁNA płytówka (PZ 5) powoduje -1 szybkosci tylko jesli MG nie używa rozliczenia obciążenia
Co w związku z tym?
AlbaN napisał:
Zastanawiam sie nad czesciami płytowymi nałozonymi na skórznie, czy traktowac w taki sam sposob jak zbroje kolcza czy przez to ze czesci sa prawie dwukrotnie drozsze - nie powoduje zadnych modyfikatorów ...
Zależność cenowa jest tutaj spowodowana dostępnością (płytówki jest trudniej wykonać). Wydaje mi się jednak, że wygodniejsza jest kolczuga od płytówki, więc rezygnacja z modyfikatorów, byłaby chyba niedobra. Pozostaje pytanie, dlaczego zbroje kolcze mają taki sam pancerz co płytówki?
AlbaN napisał:
Kontynuując moj monolog... Kwestia obciązenia. układ dla mnie niezrozumiały . Dlaczego kusza waży 120 ? a broń dwurczna 200 ?! - czemu tak duzo ? kusza nie powinna wazyc wiecej niz długi łuk czyli jakies 80. a Bron dwureczna wydaje mi sie ze zależnie powinna ważyc od 120-150
Tutaj też niewiele powiem, bo kuszy nie miałem w rękach, ale chyba faktycznie przesadzili. Natomiast trzymałem większy miecz i był cholernie ciężki. A taki dwuręczny kolos moim zdaniem ważył spokojnie 2,5x ciężaru longbowa (pamiętasz scenę z Ogniem i mieczem?). W zasadzie wszystko to zależy od rodzaju broni (jedne były cięższe, np ta Longinusa Podbipięty, inne lżejsze), a te wartości w cenniku są raczej orientacyjne.
Edit:
Po lekturze Portalu historycznego, stwierdzam, że faktycznie miecze waża za dużo. Wynika to niestety z niewiedzy historycznej twórców gry. Proponuję zmniejszyć obciążenie.
Cechę druzgoczący proponuję zostawić i zwalić na kiepskie wyważenie broni (mistrzowski dwurak będzie jej pozbawiony, ale za to droższy i trudno dostępny).
AlbaN
Wysłany: Sob 15:14, 11 Lis 2006 Temat postu:
Kontynuując moj monolog... Kwestia obciązenia. układ dla mnie niezrozumiały . Dlaczego kusza waży 120 ? a broń dwurczna 200 ?! - czemu tak duzo ? kusza nie powinna wazyc wiecej niz długi łuk czyli jakies 80. a Bron dwureczna wydaje mi sie ze zależnie powinna ważyc od 120-150
AlbaN
Wysłany: Czw 22:50, 09 Lis 2006 Temat postu:
Inny podział zbroi - hełmy (czepiec kolczy, hełm) nie podlegają modyfikatorom. Zbroja kolcza: Korpus -5 % do Zr, Nagolennice Kolcze -3% do Zr, Naramienniki Kolcze -2% do Zr w sumie jest to (zbroja pełna kolcza) -10% jak w zasadach. Kolczuga (korpus i nogi) powoduje ujemny modyfikator -8 do Zr.
Albo Korpus -4% ramiona -3% i nogi -3% zrecznosci =-10%
Jak jest w zasadach - to PEŁNA płytówka (PZ 5) powoduje -1 szybkosci tylko jesli MG nie używa rozliczenia obciążenia
Zastanawiam sie nad czesciami płytowymi nałozonymi na skórznie, czy traktowac w taki sam sposob jak zbroje kolcza czy przez to ze czesci sa prawie dwukrotnie drozsze - nie powoduje zadnych modyfikatorów ... hmm niech MG odpowie
AlbaN
Wysłany: Pią 12:14, 15 Wrz 2006 Temat postu: [WFRP] Warhammer ED 2 - mechanika :)
Jak wiecie jestem lekko kopniety pod wzgledem analizowania mechaniki w grach :) no ale co ja poradze
Moje Uwagi :
Zbroje :
Zasady piszą ze jesli ma sie dowolną czesc zbroi kolczej na zbroi skorzanej - to zmniejsza sie zrecznosc o 10 %, zas dowolna czesc zbroi płytowej zmniejsza szybkosc o 1.
Moje rozwiązanie - skórznia nie redukuje ruchów.
zbroja ktora zapewnia 2 (bez skózni) - 3 (ze skórznia) Punkty Zbroi w trzech lokacjach bez głowy zmniejszaja zrecznosc o 10 %
Czyli np załozenia Kolczugi (korpus, dwie nogi). Napiersnika i naramienników płytowych
Załozenie 3 czesci płytowych na zbroje kolcza zmniejsza szybkosc o 1 - jak w zasadach.
Bron dwureczna:
W zasadach jest bronią druzgocąca (2K10 wybieramy wyzszy wynik) i bronią Powolną - to ze jest powolna pozwala na dodanie 10 % do testu parowania i unikania ciosów przeciw tej broni. i tu sie zaczynaja schody, w jaki sposob jedną reką łatwiej parowac cios broni dwureczniej ??!! przeciez jak zwykły chłopek parował by mieczem atak dwurecznago młota, to straciłby czucie w rece. Pozatym taka bron zadko kiedy wazyła 10 KG, przewaznie 3-6 KG!! wiec wcale nie jest taka wolna w urzyciu.
Moim roziwazniem jest okreslenie broni Powolnej lub Szybkiej jako modyfikator +/- 10 do inicjatywy. Bronia dwureczna potrzba ciut wiecej czasu zeby wziasc zamach i dlatego bedzie mniejszac incjatywe o 10
co myslicie o takich rozwiazaniach??
Forum Forum RPG Strona Główna
»
Dyskusje
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
Warhammer II ed -Ścieżki Przeklętych
----------------
Dramatis Personae
Dziennik
Atlas Starego Świata
WFRP - play by forum
WFB
Warhammer Fantasy Battle
----------------
Army Fluff
Battle Reports
Dungeons & Dragons 3.0
----------------
Ogłoszenia Parafialne
Hall of Fame
Dziennik
D20 Modern
----------------
d20 Modern -play by forum
Akcja
Zew Cthulhu
----------------
Dramatis Personae
Fabuła
Scenografia
Antykwariat
Battlefleet Gothic
----------------
The War of Belis Corona
Ogólne
----------------
Ogłoszenia
Dyskusje
Offtopic
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin